Opiekun : mgr Barbara Rubinkiewicz
Praca młodzieży na kółku polega na pogłębianiu wiedzy z zakresu dziennikarstwa, wzbogacaniu własnego słownictwa, doskonaleniu poznanych gatunków publicystycznych, pisaniu opowiadań, wierszy. Uczniowie prowadzą klasową kronikę, w której zamieszczają aktualne wydarzenia z życia klasy. Zajmują się wydawaniem gazetki " Byle do dzwonka". Pod kierunkiem nauczyciela przygotowują inscenizacje wybranych lektur szkolnych, utworów poetyckich oraz uroczystości szkolnych. Potrafią wcielić się w dana postać, rozwijać wyobraźnię, ćwiczyć ekspresję i plastykę ciała. Na kółku polonistycznym uczniowie zdobywają umiejętność bycia odpowiedzialnym za powierzone zadania, rzetelnej, uczciwej pracy. Uczą się kulturalnego zachowania w różnych relacjach międzyludzkich, współpracy w grupie, szacunku dla pracy koleżanek i kolegów. |
Uczniowie uczęszczający na zajęcia kółka polonistycznego:
Agata Buszta
Iwona Guzik
Ewa Kiec
Patrycja Myśliwiec
Elżbieta Ślęzak
Monika Potyrała
Klaudia Wojnarowska
Łukasz Ziemiński
Adam Ożóg
PLAN PRACY KÓŁKA
1. Prowadzenie klasowej kroniki:
zamieszczanie aktualnych wydarzeń z życia klasy,
prowadzenie dokumentacji fotograficznej.
2. Wydawanie klasowej gazetki „Byle do dzwonka”:
pogłębianie wiedzy z zakresu pracy dziennikarskiej,
systematyczne bogacenie własnego słownictwa,
doskonalenie poznanych gatunków publicystycznych,
własna twórczość – pisanie opowiadań, wierszy,
poprawne posługiwanie się zasadami ortograficznymi.
3.
Prowadzenie teatrzyku, którego plan obejmował będzie
inscenizacje wybranych lektur szkolnych,
utworów poetyckich oraz uroczystości szkolnych.
Uczniowie:
- wcielać się będą w rolę, w daną postać,
- rozwijać wyobraźnię,
- głębiej przeżywać treść utworu,
- ćwiczyć ekspresję i plastykę ciała,
- rozwijać twórcze myślenie.
Na kółku polonistycznym uczniowie zdobędą
umiejętność bycia odpowiedzialnym
za powierzone zadania, rzetelnej, uczciwej pracy.
Nauczą się kulturalnego zachowania w różnych relacjach międzyludzkich,
współpracy w grupie,
szacunku dla pracy koleżanek i kolegów.
Lepiej zrozumieją lektury szkolne, utwory poetyckie.
Potrafią wcielić się w dowolnie wybraną postać literacką.
4.
Aktualizacja wystroju tablicy polonistycznej.