ul. Miodowa 6     35-303  Rzeszów   tel/fax 017 7482730
Dni otwarte

Comenius - Hiszpania - X 2008

Dzień pierwszy – Niedziela

O 4 rano grupka - Natalia, Konrad, Tomek, Michał, pan Konrad Tomaka wyjechała do Warszawy na lotnisko. (wielkie podziękowania dla taty Konrada za możliwość przewozu nas). Około godziny 8 dojechaliśmy na lotnisko, po 15 minutach dołączyły do nas panie Ewa, Renata i Stanisława. O 10:40 wylecieliśmy do Madrytu polskimi liniami lotniczymi LOT. Po spokojnym locie o godzinie 14 wylądowaliśmy na lotnisku w Madrycie. Po odebraniu bagaży udaliśmy się do metra aby dostać się na dworzec. Przed 16 dotarliśmy na dworzec i kupiliśmy bilety na pociąg, który odjeżdżał o godzinie 19. Po dwóch godzinach podróży dotarliśmy do miasteczka Navalmoral de la mata gdzie przywitali nas gorące Hiszpanki i przystojni Hiszpanie. Następnie udaliśmy się do swoich rodzin, zjedliśmy powitalną kolację i poszliśmy spać po wyczerpującej podróży.

Dzień drugi – Poniedziałek

O godzinie 8 wszyscy uczniowie z wymiany zebrali się w szkole. Poznawaliśmy się, a później poszliśmy zwiedzać szkołę. Po zapoznaniu się ze szkołą poszliśmy oglądać przedstawienie pt: „Tutti Frutti” , przygotowane przez hiszpańskich uczniów. Po zakończeniu mieliśmy  czas wolny dla lepszego zapoznania się z tą nowoczesną szkołą. Później poszliśmy z panem „Wodzem” na boiska szkolne zagrać w koszykówkę, siatkówkę, a na końcu znaleźliśmy sobie trampolinę i skakaliśmy na materac w różnych pozycjach. Po godzinie 14 zjedliśmy lunch w szkole i mieliśmy do wieczora free time – rozdzieliliśmy się i ze swoimi kolegami poszliśmy zwiedzać miasteczko. Około godziny 19 mieliśmy spotkanie z burmistrzem, a potem zostaliśmy zaproszeni na kolację nad jeziorem, gdzie świetnie spędziliśmy czas z nauczycielami i nowymi przyjaciółmi.

Dzień trzeci – Wtorek

Przyszliśmy do szkoły o godzinie 8:30. Uczniowie z każdego kraju przedstawiali ciekawe prezentacje o swoim kraju i szkole. Po prezentacjach mieliśmy wolny czas, niektórzy poszli do domów zjeść obiad a inni na miasto z przyjaciółmi. O godzinie 18 mieliśmy spotkanie w Centrum Kształcenia Nauczycieli, a po nim zaproszono nas na kolację do restauracji. Po skonsumowaniu  zaczęliśmy się bawić, grać na gitarach lub uczyliśmy się popularnego  w Hiszpanii tańca– Flamenco. Cały czas wypełniony był świetną zabawą.

Dzień czwarty – Środa

Podobnie jak we wtorek  spotkaliśmy się w szkole o godzinie 8:30 i zaproszono nas abyśmy zobaczyli jak wyglądają lekcje języka angielskiego. Z ciekawością udaliśmy się do sal. Po zakończeniu lekcji pojechaliśmy autokarem na wycieczkę do elektrowni nuklearnej w miejscowości Almaraz. Obejrzeliśmy prezentację na temat elektrowni, obejrzeliśmy miniaturowy plan elektrowni i ruszyliśmy oglądać elektrownię od środka. Z ciekawością słuchaliśmy, co mówił przewodnik. Po zwiedzaniu udaliśmy się z powrotem do Navalmoral i zjedliśmy obiad. Po obiedzie poszliśmy do miasta  miasta, a wieczorem spotkaliśmy się z kolegami w pubie i tam zjedliśmy kolację. Było miło, sympatycznie, świetnie się bawiliśmy …. J

Dzień piąty – Czwartek

O godzinie 9:00 wyruszyliśmy autokarem do rezerwatu przyrody Monfraque. Najpierw oglądaliśmy zdjęcia, różne przedmioty i miniaturowy plan rezerwatu, podczas gdy przewodnik  opowiadał nam o tym. Później podjechaliśmy autokarem zobaczyć  te miejsca z bliska. Zobaczyliśmy orle gniazdo, jak i przepiękne widoki. Następnie udaliśmy się na obiad. Po obiedzie wróciliśmy do Navalmoral. O godz 17 pod szkołą zaczęliśmy się żegnać z Litwinkami oraz kolegą z Turcji , gdyż oni musieli dzień wcześniej wracać do domów. Wieczorem mieliśmy kolację, na której żegnaliśmy się ze wszystkimi, dlatego nastroje nie były zbyt dobre L.

Dzień szósty – Piątek

O godzinie 8 mieliśmy zbiórkę na dworcu kolejowym. Kupiliśmy bilety na pociąg i zaczęliśmy się ze wszystkimi żegnać a rodzinom dziękować za miłe przyjęcie. Wszyscy byliśmy smutni, gdyż bardzo miło wspominamy czas, gdy byliśmy w tym miasteczku. O 8:40 odjechaliśmy pociągiem wraz z ekipą bułgarską. Po dwóch godzinach dojechaliśmy do Madrytu i pożegnaliśmy się z Bułgarami. Następnie metrem udaliśmy się do hotelu, w nim zostawiliśmy bagaże i wyruszyliśmy zwiedzać miasto. Najpierw kilka godzin zwiedzaliśmy miasto pieszo, by następnie przejechać trasę historyczną i współczesną autobusami turystycznymi. Bardzo nam się podobało .To jedno z piękniejszych miast Europy. Wieczorem wróciliśmy do hotelu i poszliśmy spać.

Dzień siódmy – Sobota

Ostatniego dnia wstaliśmy z łóżek po godzinie 8, o 9:30 poszliśmy zjeść śniadanie. O godzinie 12 opuściliśmy hotel i udaliśmy się metrem na lotnisko. Następnie odprawiliśmy bagaże i oczekując na wylot samolotu, robiliśmy małe zakupy w strefie wolnocłowej. Troszeczkę spóźniło się grono nauczycieli :)  do wejścia na pokład samolotu. Wylecieliśmy o godzinie 15:20 i w Warszawie wylądowaliśmy o godzinie 18:40. Odebraliśmy bagaże i udaliśmy się do domów… Wszystko co dobre niestety szybko się kończy… L

Bardzo dziękujemy nauczycielom: pani dyrektor Stanisławie Bajorskiej, pani Renacie Drozdowskiej, pani Ewie Szmigiel oraz panu Konradowi Tomace za możliwość uczestnictwa w tej podróży.